Los bericht bekijken
  #6  
Oud 15 maart 2009, 14:05
Petra Megens's schermafbeelding
Petra Megens Petra Megens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 49
Standaard Re: Freelancen en Wajong

Beste Wolumen,

Naast de praktische kanten van je vraag hoor ik je ook nog zeggen dat je soms teveel hooi op je vork neemt en dan weer eventjes precies weet waarom je ook weer Wajong hebt gekregen.

Een universeel probleem: teveel doen voor de opdrachtgever en daarbij over je gezonde grens gaan. Komt vaker voor bij zelfstandigen. Trouwens bij iedereen die wel eens werkt . Kwestie van je grenzen kennen en ze respecteren. En van je behoeften kennen en ze vervullen.

Jij stelt de vraag: "is het mij dat allemaal waard". Een goede vraag. Wat is het goede antwoord? Jij mag het zeggen.
En ja, de waardering en erkenning zijn wezenlijk, want die gaan over wat je wél bent en wél kan; over jouw waarde.
Iedereen wil iets toevoegen aan de wereld. Dat geldt voor ouderen in een verzorgingshuis, voor drukke huismoeders, voor drukke CEO's, voor studenten en presidenten en voor arme sloebers. Iedereen wil iets van waarde toevoegen aan deze wereld. En iedereen hééft ook een 'taak' die van waarde is voor anderen. Bij jou is die taak blijkbaar schrijven. Tenminste, op dit moment. Die taak doe je zo graag dat je hem goed doet en je doet hem zo goed dat ze jou komen vragen om meer. Daar willen ze jou nog voor betalen ook. Super.

Als het een optie is (dat weet ik niet), dan is het absoluut de moeite waard om uit de Wajong te komen. Maar die uitkering en jouw 'taak' zijn twee afzonderlijke onderwerpen.
Een hoop gepraat maar het komt neer op deze tip van mij: zorg dat je je taak kan blijven doen.

Veel plezier met je werk!
__________________
PETRAMEGENS.NL TeleCoaching
"Speel, werk, leef!"
Met citaat reageren