Discussie: Var ROW of WUO?
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 15 januari 2013, 17:03
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Opt!mcare Bekijk bericht
-Welke VAR zou ik naar aanleiding van mijn huidige situatie verkrijgen van de belastingdienst?
Welke VAR je krijgt hangt niet zozeer af van de situatie die je schetst, maar van de verwachtingen die je uitspreekt in je antwoorden op het VAR-aanvraagformulier.

Citaat:
Ik verwacht dat ik circa 700 uur op jaarbasis kan maken naast mijn huidige baan. Ook zal ik naar verwachting tussen de 3-7 opdrachtgevers per jaar hebben.
Dat zou een VAR-WUO op kunnen leveren, afhankelijk van je antwoorden op de andere vragen.

Citaat:
Tevens zal ik minimaal 50% van mijn opdrachtgevers via bemiddelingsbureau's verkrijgen.
Bemiddelingsbureaus zijn geen probleem, detachering is een ander verhaal.

Citaat:
Tijdens het invullen van de vragenlijst tbv de VAR kon ik niet opmerken dat er een vraag tussenzat waaruit duidelijk kan worden gemaakt of ik ook nog een baan in loondienst oid heb. Hoe kunnen ze zonder die info oordelen welke VAR ik ga krijgen?
Alleen de vragen die wél gesteld worden wegen mee voor die beoordeling.

En verder kan de belastingdienst een controle instellen op basis van de combinatie van je winstaangifte, VAR-aanvraag en loondienstinkomen. Het plaatje moet wel kloppen.
__________________
René
Met citaat reageren