Los bericht bekijken
  #1  
Oud 28 maart 2007, 14:01
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Hoogste rente zakelijke spaarrekening

Ik kreeg een tijdje geleden de tip van mijn accountant dat ik genoegen neem met een wel erg lage rente op mijn Postbank Kapitaalrekening (1,3% ). Dus maar eens een rondje langs de bekende banken gemaakt, op zoek naar de hoogste rente op een zakelijke spaarrekening voor tijdelijke reserves, zonder opnamekosten en -beperkingen.

Het resultaat:
  1. 2,7% Bizner (Spaarrekening)
  2. 2,7% Rabobank (BedrijfsTeleRekening)
  3. 2,6% ABN AMRO (Ondernemers Internet Spaarrekening)
  4. 2,4% Postbank (Inbedrijf)
  5. 2,2% SNS Bank (Zakelijk Internet Sparen)
Let wel, dit zijn de rentetarieven vanaf een bepaald minimum spaarbedrag, maar die drempel is bij alle banken anders en dat maakt het lastig vergelijkbaar. Vandaar maar even de tarieven vanaf een flink spaarsaldo. Deze tarieven zijn meestal ook aan een maximum gebonden, maar dat zullen de meeste freelancers niet halen.

Bizner is VZIW de eerste en enige die een "Saldo Equalizer" biedt, een dienst waarvan ik me al jaren afvraag waarom banken die niet bieden: bij geld-over automatisch overboeken naar de spaarrekening, bij geld-tekort automatisch terugboeken. Over 40 jaar komen ook de bankmensen tot het inzicht dat ze net zo goed de betaalrekening en spaarrekening kunnen combineren in één rekening en daarop een leuke rente bieden

Slechtste website IMNSHO: ABN AMRO. Pas na 40 klikken kwam ik in de buurt van een rentepercentage. Wat een onbegrijpelijke en overbodige rimram proberen ze je daar toch door de strot te duwen. Uw branche in kaart, valutacentrum, vestigingen in second life, Officenet Extra, waar gaat het toch allemaal over
__________________
René
Met citaat reageren