Los bericht bekijken
  #15  
Oud 31 mei 2008, 15:33
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Incasso & trage klant

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferry82 Bekijk bericht
Nou, precies wat je zegt. Het is gewoon een verkapte vorm van diefstal, net zoals ik al een keer las op dit forum een betaler die standaard na de 1e herinnering betaalt. Ik bedoel.. we zijn toch geen bank?
Ik wil je niet laten schrikken, maar het is bij grote bedrijven standaard procedure (hoe groter het bedrijf, hoe meer standaard): bij binnenkomst van een factuur wordt 'ie "weggezet" op de uiterste betaaldatum. Dan wordt gekeken wat er daarna binnenkomt en wanneer. Afhankelijk daarvan volgt er een volgende "wegzetdatum" (datum om een vervolgactie te bepalen) of een betaaldatum. Er wordt dus standaard zo laat mogelijk betaald.

Voor dat soort bedrijven ben je dus wèl de bank. Reken maar eens uit hoeveel centjes zo'n werkwijze bespaart (dus oplevert) als er ècht veel geld over de rekeningen rond gaat!
Het jammere is, dat er kleine bedrijven bestaan die deze tactiek ook hanteren, "want dan doe je pas echt professioneel zaken" ..... Terwijl zij een rentevergoeding van nul hebben op hun bankrekening .... Ja, da's echt héél professioneel ...

Groetjes, Renée
Met citaat reageren