Discussie: Even voorstellen (pitch) Magielse Secretariaat Service
Los bericht bekijken
  #20  
Oud 18 augustus 2009, 12:07
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Magielse Secretariaat Service

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Magielse Bekijk bericht
Na heel enthousiast begonnen te zijn, blijkt de praktijk toch een stuk moeilijker dan ik dacht. Als men ondanks de recessie al op zoek is naar secretariële ondersteuning dan is het toch eerder fulltime dan parttime.

Maar gelukkig ben ik voor mijn inkomen niet afhankelijk van deze onderneming, dus ik blijf gewoon door gaan totdat ik de juiste werkwijze voor mijzelf gevonden heb.

Wat me wel is opgevallen dat de naam van mijn onderneming (Magielse Secretariaat Service) verkeerde associaties met zich meebrengt. Veel contacten denken dat ik een soort van detacheringsbureau ben. Dus zit ik er hard aan te denken om van naam te veranderen, nu dat nog kan. Ik twijfel tussen 'Magielse Secretariële Ondersteuning' en 'Magielse Office Support'. De laatste klinkt beter, maar er zijn al veel meer ondernemingen met Office Support in de naam en de vraag is of het slim is dit ook te doen.

Ik ben benieuwd wat volgens jullie de beste naam zou kunnen zijn.
De samenstelling met Office Support is weinig origineel, maar wel duidelijk en 'bekt' naar mijn idee lekkerder dan de combinatie met Secretariële Ondersteuning.

En een tip voor je bedrijf in het algemeen: ken je het boek '4-Hour Workweek' van Timothy Ferriss? Dit boek beschrijft hoe je met een werkweek van 4 uur een prima leven kunt leiden én voldoende inkomsten kunt genereren. Een belangrijk element uit de strategie die hij bespreekt is het inschakelen van een PA, iemand die dingen uitzoekt, afspraken maakt, de agenda bijhoudt, enzovoorts.

Omdat op de .eu versie van je site (ik weet niet of dat de enige is, maar had even gezocht via Google) je dienstenpagina voor ondernemers niet gevonden kan worden kan ik niet precies zien of je die diensten ook levert, maar ik heb wel gelezen dat een aantal andere bedrijven een behoorlijke positieve invloed hebben bemerkt na de introductie (en natuurlijk groeiende hype) van dit boek! Je kunt overal wel reviews vinden en mocht wat daar beschreven staat een beetje aansluiten bij jouw werk, dan kun je dat misschien ook wel als invalshoek gebruiken!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren