Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 oktober 2014, 12:10
Kim027 Kim027 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2014
Berichten: 2
Standaard Doorbelasting reiskosten ov-chipkaart

Beste mensen,

Ik ben net begonnen als freelancer, en nieuw op dit forum. Ik zit met een vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden.
Voor mijn vorige opdrachtgever heb ik reiskosten gemaakt, op verschillende dagen in een periode van twee maanden. Deze reiskosten heb ik doorbelast.

Nu is er voor mij wat onduidelijkheid, omdat ik reis met een ov-chipkaart. Bereken je de btw en kale prijs per dag, of eigenlijk zelfs per reis (van een retourtje is natuurlijk geen sprake met een ov-chipkaart). Of bereken ik het op basis van de totaalprijs van de reiskosten die ik heb gemaakt. Dit laatste heb ik gedaan voor mijn factuur.

Voor de duidelijkheid. In totaal heb ik 121,94 kosten gemaakt aan reiskosten. Dus 115,04 op de factuur gezet bij reiskosten. En ervan uitgegaan dat ik later de 6 % (in dit geval 6,90) kon terugvragen aan de belasting.

In mijn administratie heb ik echter de reizen per dag, dus ook de kale prijs en btw per dag berekend. Alleen komt mijn totaal dan net anders uit. 115 bij de kale prijs en 6,94 bij 6% btw.

Heb ik nu vier cent teveel gerekend aan mijn opdrachtgever? En zou ik dit moeten corrigeren middels een creditfactuur?
Of heb ik het op de juiste manier gedaan?

Alvast bedankt,

Kim
Met citaat reageren