Los bericht bekijken
  #1  
Oud 8 maart 2013, 11:26
Tester Tester is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 2
Standaard VAR ROW problemen voorkomen

Goedendag,

Ik verkeer in een wat bijzondere situatie en wil eventuele problemen in de toekomst (naheffing bijvoorbeeld) zien te voorkomen.

Op het moment werk ik nu bijna een jaar via een uitzendbureau bij een bedrijf als tester van software. Daarnaast heb ik een eenmanszaak waar ik niet veel mee doe(geen inkomstenbelastingplicht). Nu wil ik in deze niche van testwerk mijzelf gaan verdiepen en mijn ICT-bedrijfje die kant op sturen.

Het bedrijf waarvoor ik werk wil mij de kans geven om te starten met hen als eerste opdrachtgever. Ik kan die opdrachtgrootte alleen niet aan dus ik zal meteen een paar mensen moeten gaan aannemen. Eenmanszaak met personeel dus in dit geval.

Nu werken ze bij dit bedrijf erg veel met freelancers en vragen ze om een VAR. Daar ligt alleen denk ik mijn probleem, dat zal een VAR-ROW gaan worden. Hoe voorkom ik nu een naheffing loonheffing na het eerste jaar waarin ik waarschijnlijk alleen het huidige bedrijf als opdrachtgever heb?

Of maak ik me zorgen om niets aangezien de periode waarover de situatie bekeken wordt langer is dan dit jaar alleen.

Tips zijn welkom, bedankt vast!