Los bericht bekijken
  #1  
Oud 23 februari 2010, 00:14
spiritonline spiritonline is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 februari 2010
Berichten: 2
Standaard Belasting, studiefinanciering etc. (gaphic/web design & development)

Hallo,

Ik ben op dit moment student aan de creatieve industrie school in Amsterdam maar doe in mijn vrije tijd (en op school) een redelijk aantal klussen in de gaphic/web design & development branche.
Op dit moment alleen op 0 uren contract maar ik wil dit serieuzer gaan aanpakken en denk er dus aan om eventueel als zzp'er te gaan beginnen.

Nu roept dit natuurlijk allemaal vragen op.
(waarvan ik hoop dat dit forum mij hierbij kan helpen)

1. Ik heb gehoord dat er tot 10 000 euro belastingvrij bijverdient kan worden, klopt dit ?
Zo ja: gaat het hier dan om netto winst of om totaal ontvangen bedragen?

2. Wanneer word het aantrekkelijk om over deze 10 000 euro norm heen te gaan (mits deze bestaat) En waar moet ik rekening mee houden ?

3. Welke vorm zou ik het best kunnen kiezen,(btw nr, VAR etc) is inschrijven bij de kvk handig danwel nodig ?

4. Nu zijn de belasting marges het laagst wanneer je word gezien als "winst uit eigen onderneming" maar daarvoor staan een aantal kriteria, ik voldoe aan al deze kriterea alleen officeel gezien is dit niet (qua uren) i.v.m. mijn fulltime studie. Is het alsnog mogelijk om onder deze vorm te vallen i.c.m. een fulltime studie of is dit uitgesloten ?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp !
Met citaat reageren