Los bericht bekijken
  #3  
Oud 25 oktober 2007, 11:35
marcello marcello is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2007
Berichten: 17
Standaard Re: mogelijke var problemen met BV na bijna 19 jaar ondernemen ?

Nee dank je daar zit ik niet om verlegen; je krijgt denk ik na veel pijn en moeite een baliemedewerker of zo aan de lijn , die je absoluut niets kan vertellen. Bovendien dit VAR gebeuren is zo'n vaag en grijs gebied.Tja ga je van de welbekende basis uitgangspunten uit dan is het simpel, echter ik weet dat het met name in de IT sfeer barst van de mensen die in dezelfde positie verkeren als ik. Het is vrij normaal dat opdrachten 1 jaar tot 3 jaar duren in mijn sector en bovendien gepaard gaan met minimaal 32 uur per week.Uiteraard is de fiscus en UWV ook op de hoogte van dit soort situaties, echter het zal een gedoogkwestie zijn.Jazeker ik heb het GAK in het verleden over de vloer gehad, om dit soort dingen te controleren (een jaar of 8 geleden). Ik meen dat er toen sprake was in die jaren van 2 tot 3 opdrachtgevers en ja hoor ik kreeg keurig een goedkeuringsverklaring.Wat ik voor mezelf belangrijk vind is dat ik me zelf wel degelijk als ondernemer zie. Ik moet wel degelijk van tijd tot tijd op pad voor acquisitie en netwerken etc. Maar bovenal zijn alle risisco's voor mijn eigen bedrijf en niet voor een of andere tussenbedrijf: Zo staat dit uiteraard ook in de contracten die je opstelt met deze tussenbedrijven (zij zijn t.a.t. gevrijwaard en kunnen evt claims doorschuiven naar mij toe) etc en indien de (hoofd) opdrachtgever niet betaald krijg ik geen cent. Dus 1 of 2 opdrachtgevers per jaar en dan geen ondernemer ? Je leest ook helemaal geen jurisprudentie over dit soort dingen. Ik denk ook dat je sterk staat bij de rechter met dit soort argumenten en daar heb je echt geen flyers en of andere reclame middelen voor nodig om aan te tonen dat je ondernemer bent met alle risico's vandien.