Los bericht bekijken
  #6  
Oud 7 juni 2009, 18:25
JokeHeikensTekst's schermafbeelding
JokeHeikensTekst JokeHeikensTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 juni 2008
Berichten: 118
Standaard Re: Enige tips of advies voor een startende grafisch ontwerper?

Hoihoi,

Volgens mij heb je al best veel tips gekregen waar je wat mee kunt, de uiteindelijke beslissing is aan jou! Als je je verhaal lees dan zit jij eigenlijk in een underdog positie, omdat je a. die kamer graag wilt en b. daar toch al ongeveer woont. De huisbaas wil jou wel inhuren, maar jij bent niet bereid om 400 euro per maand voor een kamer te betalen, wat ik me helemaal voor kan stellen. Ik zou in jouw geval alles goed op papier op een rijtje zetten en goed berekenen wat het jou gaat kosten bij de plannen/voorstellen die je hebt. Een kant-en-klare oplossing lijkt mij niet mogelijk in dit geval. Ik zou niet akkoord gaan met die 400 euro, maar je eigen bod doen en zeggen dat hij 5% korting krijgt bijvoorbeeld. Maar reken eerst voor jezelf uit of dat haalbaar is en leg vooral de voorwaarden goed vast op schrift. Je zou kunnen stellen in die voorwaardes dat hij maximaal één keer per maand (of per 2 maanden ofzo) die korting krijgt op een opdracht, zodat hij niet met ieder wissewasje bij je komt en een opdracht die in één keer had gekunt, in stukjes deelt en zo meer korting krijgt.
Maak jezelf vooral niet te afhankelijk van hem, als hij die ruimte niet voor €200 aan jou verhuurt, blijft het zijn opslagruimte en heeft hij geen inkomsten! Jij hebt hem ook wat te bieden.

Succes,

Joke
__________________
www.jokeheikenstekst.nl
Met citaat reageren