Los bericht bekijken
  #4  
Oud 31 januari 2012, 13:02
Daniella's schermafbeelding
Daniella Daniella is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Berichten: 51
Standaard

Het gaat waarschijnlijk toch een andere cursus worden, die beter aan zou moeten sluiten bij het bedrijf waar ik nu werk. Mijn werkgever begon namelijk ook al over het vermoeden dat PRINCE2 misschien wat ver gaat, en tja, ik kon daar alleen maar begrip voor hebben. Ook vond mijn werkgever het niet zo leuk dat er bij de PRINCE2-cursus slechts vier keer een lesavond is. Het doet ons beiden een beetje denken aan een hoop stampwerk en theoretische kennis onder de PRINCE2-noemer, zonder mogelijkheid om vanuit de eigen praktijk het lesmateriaal te benaderen. Misschien hebben we het mis, maar beter weten we niet en uiteindelijk heb ik zelf liever een cursus waar ik echt wat aan heb, dan slechts een leuke toevoeging op mijn cv...

We hebben nu een cursus van het ICM op het oog welke gewoon "projectmanagement" heet. Deze cursus heeft een doorlooptijd van 5 maanden (i.p.v. 1 bij PRINCE2), 10 lesavonden (i.p.v. 4) en is, als we de omschrijving moeten geloven, meer gericht op de praktijk en de persoon:

Citaat:
Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, cases, huiswerkopdrachten en intervisie. Ook wordt er een project doorlopen van start tot en met afsluiting. Door onder meer het inbrengen van uw eigen project wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.
Er is een examen, maar deze is opgesteld door het ICM, samen met docenten. Het is dus helaas geen internationaal erkend certificaat dat je krijgt, maar dat is dan maar zo. We vermoeden dat deze cursus meer bij onze situatie past, dus dan gaat dit het waarschijnlijk maar worden
__________________
Webbes!
Professioneel webdesign. Betaalbare prijzen.

http://www.webbes-webdesign.nl
Met citaat reageren