Los bericht bekijken
  #2  
Oud 7 oktober 2008, 11:46
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: PC problemen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kootje Bekijk bericht
Waar ik mee worstel? Met het schaamrood op mijn kaken.. Mijn pc is dringend aan vervanging toe, maar ik stel de aanschaf telkens uit! Niet vanwege kosten, maar wegens keuzestress. Een laptop lijkt me handig, kan ik meenemen, maar dat neemt ook weer risico's met zich mee. En niet ergonomisch verantwoord. Een vaste pc dan. Of allebei? Zelf niet technisch aangelegd, zie ik al op tegen het uit de door halen van een nieuwe computer ;-) Welk merk, wat zijn de mogelijkheden, waar moet ik op letten, hoe worstel ik me door de technische termen heen?
Hoe pakken jullie dit aan, wie heeft er een handig stappenplannetje om deze keuzes te vergemakkelijken?
De keuze is heel makkelijk te maken door gewoon voor een Apple te kiezen

Maar als dat geen optie is, dan zou ik op het volgende letten:
- Als je niet veel onderweg bent/je computer onderweg moet gebruiken, dan is een vaste pc handiger: je kunt die gemakkelijk uitbreiden en je hebt vaak meer keuze
- Zorg voor voldoende RAM geheugen, dat is je werkgeheugen. Met 1-2GB kun je prima uit de voeten, maar meer is altijd beter, zeker als je bijvoorbeeld met programma's als Photoshop werkt
- Let op de processorsnelheid (aangegeven in Ghz/Mhz): hoger is sneller, maar laat je niet gek maken en de snelste aanschaffen terwijl die veel duurder is, want morgen is je snelheid alweer achterhaald
- Kijk wat je nodig hebt aan CD/DVD brander of speler, ZIP drive, floppy drive, etc.
- Voldoende USB poorten, die heb je nooit teveel (wel 2.0)
- Grote harde schijf is leuk, maar betaal er niet teveel meer voor als je de schijf toch bij lange na niet volkrijgt.

De omschrijving van iedere PC is vrijwel hetzelfde, alleen worden er dan andere getallen in genoemd. Met bovenstaande gegevens kom je wat dat betreft een heel eind bij het interpreteren van wat er nu eigenlijk staat.

Iedere PC is op maat samen te stellen (of samengesteld te vinden), dus noteer gewoon wat je zelf belangrijk vindt en zoek een pc die daarbij past
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren