Los bericht bekijken
  #3  
Oud 6 juni 2012, 23:55
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Hallo Jeff,

Welkom op Lancelots!, dank voor je duidelijke vraagstelling dat helpt ook bij de beantwoording..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HighFiveMusic Bekijk bericht

Klopt het dat ik € 8,90 inclusief 6% BTW in mijn eigen administratie kan gaan boeken en dat ik € 8,37 (excl. 6% BTW) op de factuur naar mijn opdrachtgever zet en dat ik over het subtotaal 19% bereken?
om de meest concrete vraag kort maar krachtig te beantwoorden: ja dat klopt.

wat meer achtergrond:

Wat hier gebeurd is dat de doorbelasting van de reiskosten (6% dienst) opgaat in de hoofddienst en dan ook het btw tarief volgt van de hoofddienst.
De belastingdienst beschrijft dit onder het kopje van Combinatie van goederen en diensten

Om jou diensten te kunnen leveren moet jij naar de opdrachtgever reizen, deze keer heb je afgesproken dat je dit apart mag doorbelasten. MAar er zullen ook opdrachten zijn waar de prijs van je dienst inclusief reiskosten is (je mag ze in elk geval niet apart doorbelasten) en dan reken je dus ook over de hele vergoeding 19%. Het zou vanuit die gedachte richting dus vreemd zijn om dan als je ze apart op de factuur vermeld ze opeens onder een ander tarief zouden vallen.
Met citaat reageren