Los bericht bekijken
  #4  
Oud 16 januari 2006, 14:59
scribent's schermafbeelding
scribent scribent is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2006
Berichten: 78
Standaard Re: Wel of niet een AOV?

Ik heb geen AOV en ga die voorlopig ook niet afsluiten. Ik woon in een huurappartement en hoef alleen mezelf te onderhouden. Het is ook nog niet zo lang geleden dat ik een leuk leven kon leiden van 1000 Euro per maand. Terugvallen naar dat niveau zou even slikken zijn, maar wel te doen.

Toch heb ik het wel degelijk in mijn achterhoofd, het feit dat ik niet verzekerd ben. Ik aarzel bijvoorbeeld wat langer voor ik op skivakantie ga. En vorig jaar ben ik ook wel aan het denken gezet toen ik bij het wielrennen hard op mijn gezicht kletterde (ik was helaas ook niet verzekerd voor de tandarts ). Ik draag sindsdien een goede helm, bij wijze van preventie van arbeidsongeschiktheid..

Voorzichtige conclusie: niet verzekerd zijn leidt tot een iets behoedzamer leefwijze.

Nu schiet me te binnen dat ik eens een wielrenner heb ontmoet die geen helm droeg, ondanks het gevaarlijke terrein. Ik vroeg hem waarom hij dit risico nam. Hij ontkende echter dat dit echter, "want met helm neem ik veel te veel risico's in de afdaling. Nu houd ik me nog enigszins in."
Met citaat reageren