Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 oktober 2007, 16:01
Angeliek's schermafbeelding
Angeliek Angeliek is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2007
Berichten: 3
Standaard What to do.... VAR, payrolling of vrijwilligersvergoeding?

Ik heb een zelfstandige onderneming als grafisch vormgever.
Hiervoor heb ik (nog) geen VAR aangevraagd.

Begin volgend jaar hoop ik als kunstenaar in de klas te gaan werken.

Daarnaast ga ik hoog uit drie keer per maand (in totaal 20 uur) in de horeca werken bij een stichting. En werk ik reeds ongeveer 2 keer per maand (ongeveer 15 uur) in de catering (Bij deze opdrachtgever factureer ik reeds al mijn werkzaamheden).

Drie totaal verschillende werkzaamheden.

Nu stelt de opdrachtgever van de stichting me voor een keuze:
  • Je mag factureren indien de werkzaamheden, die op jouw VAR vermeld staan, te rijmen zijn met de werkzaamheden bij de stichting.
  • Op het moment hebben we alle oproepkrachten zelf in dienst, maar ik wil eigenlijk overstappen op payrolling. Alleen duurt het nog even om dit rond te krijgen.
  • Mocht payrolling nog niet rond zijn en jij kunt niet factureren voor deze werkzaamheden dan gaan we voor een vrijwilligersvergoeding.

Mijn vraag: Wat ga ik doen?

Moet ik drie maal een VAR aan gaan vragen?
Wat ik begrepen heb uit alle info over een VAR moet je minimaal 3 opdrachtgevers hebben maar dat gaat bij mijn ‘horeca werkzaamheden’ niet lukken.
Een vrijwilligersvergoeding is maximaal 150 euro per maand en maximaal 1500 euro per jaar, dan is 20 uur al te veel dus ook niet echt een optie.
Payrolling lijkt mij de beste oplossing en mochten ze dat nog niet rond hebben voor ik begin kunnen ze me natuurlijk de eerste paar keer wel die vrijwilligersvergoeding geven.

Dus misschien heb ik de oplossing al maar toch zou ik graag wat feedback ontvangen over deze kwestie.





__________________
www.angeliekontwerpt.nl