Los bericht bekijken
  #10  
Oud 18 september 2007, 10:46
Riël Notermans Riël Notermans is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Riël Notermans
Standaard Re: VAR-winst en nu maar 1 opdrachtgever

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aspon Bekijk bericht
Riël,
Het maken van opleidingen wordt niet gezien als een interim manager. Ik heb even de definitie opgezocht:

"Een interimmanager is degeen, die er zijn of haar beroep van maakt tegen vergoeding opdrachten van tijdelijke aard uit te voeren, die betrekking hebben op het oplossen van management en organisatievraagstukken in de ruimste zin des woords en het voeren van de dagelijkse leiding in organisaties, met de daarbij behorende verantwoordelijkheden en bevoegdheden."

Dat betekent (los van de VAR-WUO als beschermengeltje) dat je moet presenteren als bedrijf, moet werken voor meerdere opdrachtgevers, ondernemersrisico moet lopen, enz. Datgene wat voor iedere ondernemer geldt. Als starter snapt de Belastingdienst wel, dat je niet meteen veel opdrachtgevers hebt, maar ik denk dat jouw opdracht tot medio 2008 wel eens te lang zal zijn, als dit de enige opdracht is. Heb je wel een VAR-WUO?

Wim
Ja hoor, ik heb een Var-Wuo.

Daarbij wil ik graag links en rechts wel meer erbij doen, ik presenteer me zo via mijn website, maar vooral via netwerken op scholen. investeer in spullen, doe het netjes volgens de regels. Enige voordeel dat ik heb, is dat ik bij de huidige opdrachtgever wel 'even' terecht kan, wat starten wat lichter maakt voor mij.

Daarom hoop / denk ik dat de belastingdienst dit snapt. Ik ben ook niet 8-17 verplicht, als ik zin heb zit ik thuis, ik moet alleen een aantal projecten afleveren straks.