Los bericht bekijken
  #3  
Oud 13 maart 2016, 23:42
lrjohnst lrjohnst is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 maart 2016
Berichten: 4
Standaard

Hartelijk dank voor uw antwoord.

Citaat:
Dit kan je baseren op wat het vermogen van je V.O.F. toelaat. Het is natuurlijk wat je onderling afspreekt, maar je bent in principe niet verplicht om alle winst op te nemen, om maximaal je winst op te nemen o.i.d.
Is dit een gangbare manier van werken? Gevoelsmatig lijkt het me alsof je dan toch blind aan het graaien bent. Wie weet neem je als vennoot wel meer op dan dat je verdiend hebt, wat oneerlijk zou zijn naar de andere vennoten.

Citaat:
Voor je belastingaangifte zal je moeten weten wat de omzet is en wat je privé-opnamen en -stortingen zijn geweest.
Bij nader inzien denk ik inderdaad dat het dan een gepuzzel wordt om de omzet inzichtelijk te houden. Dus is het misschien toch niet zo een goed idee. Maar met betrekking tot privé opnames en stortingen denk ik weer niet. Dit zijn weer heel andere boekingen.

Uw antwoord is zeer gewaardeerd, het heeft mij verder geholpen. Maar dan wil ik toch tegenbewegen met iets wat u zegt. Is de belastingdienst überhaupt wel geïnteresseerd in wat je in je boekhouding hebt staan? Of is dit voor hun meer academisch en kijken ze liever naar de echte feiten, facturen, overeenkomsten e.d.? Ik weet nog dat ik toen ik begon met mijn onderneming via de belastingtelefoon vroeg of ik een boekhouding moest bijhouden. Antwoord was dat zo lang ik alle bewijsstukken maar had, het niet uit maakte of ik "ze in een schoenendoos bewaarde, bij wijze van".
Met citaat reageren