Los bericht bekijken
  #2  
Oud 28 februari 2010, 18:32
nancy_kelpie's schermafbeelding
nancy_kelpie nancy_kelpie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Berichten: 190
Stuur een bericht via MSN naar nancy_kelpie
Standaard Re: Wat als ik onder een bus kom?

Werk je wel eens samen met iemand of heb je goed contact met een collega die een beetje in dezelfde branche zit?

Je zou daar afspraken mee kunnen maken, dat hij bijvoorbeeld je klanten informeert en verteld hoe hij ze eventueel verder zou kunnen helpen en projecten kan afmaken.

Voor ziekte heb ik ook zoiets bedacht. Ik geef dan gewoon mijn e-mail inlog gegevens aan een collega die ik vertrouw en wel vaker mee samenwerk en hij mag dan via mijn e-mail contact met klanten hebben en zover hij kan de projecten afmaken. Voor de dingen die hij niet kan zouden we gewoon een andere freelancer zoeken en die betalen ervoor. (hij of ik zoekt diegene, ligt er aan hoe erg ik er aan toe ben denk ik Op zich hoef ik maar een uurtje achter een computer hoeven te kunnen zitten om iemand te kiezen uit m'n netwerk en diegene krijgt gewoon betaald.)

Ik heb dit echter nergens op papier en voor mij is het ook genoeg als mijn partner en die collega maar weten dat hun even contact moeten opnemen met klanten en hoe ze dat kunnen doen (bij mij is bijna alles te vinden als ze e-mail inlog gegevens hebben, alle afspraken zijn via e-mail bevestigd). En dat die collega dus mijn klanten mag hebben zover hij ze kan helpen en mijn klanten dat willen. Al ben ik wel bang dat de eerste week daar helemaal niks van zou komen... omdat mijn partner die email gegevens aan die collega zou moeten geven en dat staat vast niet bovenaan zijn prioriteitenlijst als zoiets gebeurd. Misschien is het makkelijk om ergens op te schrijven wat jij wilt dat er gebeurd (bijv. klanten bellen, andere freelancers zoeken voor de opdracht, alle inlog gegevens van belangrijke dingen, etc.) en dat je dat papier inderdaad ergens bij je testament bewaard of in elk geval een plek waar je familie kijkt voor andere papieren. Als je er dan bij zet "geef dit papier aan collega X" lijkt me dat duidelijk.

Dit is wel een beetje de manier gebouwd op vertrouwen... als je het echt goed wilt regelen kan je het inderdaad opnemen in je testament. Dit kost natuurlijk wel wat geld om aan te passen, dus ligt er een beetje aan hoeveel onduidelijkheid/zekerheid je verwacht na je overlijden.

In m'n algemene voorwaarden heb ik er niks over staan. Als ik mijn project niet aflever volgens afspraak, door bijvoorbeeld dood te gaan hoeft de klant niet te betalen. Aangezien ik dood ben zal ik waarschijnlijk ook geen factuur sturen Als je het echter goed geregeld hebt zou je bijv. wel kunnen zeggen dat bij ziekte of overlijden iemand anders contact met de klant zal opnemen om samen te overleggen wat er met het project zal gebeuren. Het nut hiervan is dat de klant ziet dat je alles netjes hebt geregeld, ook bij ziekte.
__________________
illustraties, animaties & games
Met citaat reageren