Los bericht bekijken
  #4  
Oud 13 november 2006, 18:45
Appelblauwzeegroen Appelblauwzeegroen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 november 2006
Berichten: 5
Standaard Re: Help deze grafisch vomgever!

Hallo Marielle,

Bedankt! Ik ga zeker mijn best doen. Ik heb al een hoop gelezen op deze site de afgelopen weken, mijn complimenten voor de overdaad aan info! De vragen waar ik mee zit zijn ook eigenlijk meer over hoe de ervaringen van andere vormgevers zijn. Ik begrijp dat ik mijn vragen te algemeen heb gesteld. En dat de algemene varianten op de site te vinden zijn. Ik denk namelijk wel dat er best een groot verschil is tussen de benadering van een freelance- redacteur, -fotograaf of -vormgever.

Ik vroeg me voornamelijk af wat bijvoorbeeld goede betrouwbare sites zijn, of anderen daar ervaring mee hebben, of het rechtstreeks benaderen per mail bijvoorbeeld beter werkt. Of juist een advertentie plaatsen.

Met freelance voor een bedrijf thuis werken bedoel ik meer dat je als vormgever vaak ingehuurd wordt om een dag mee te werken (op locatie)als er bijv. iemand ziek is of als er werk teveel is. Ik vroeg me af of het ook voorkomt dat je dan thuis werkt.

Ik kan me ook voorstellen dat het anders is om bij een studio te solliciteren dan je als freelancer te verkopen. Komt het niet vreemd over als je met je map aan komt zetten? Misschien zou een compilatie in een handzame map beter overkomen? (Heeft iemand daar ervaring mee?)

Natuurlijk heb ik mijn productaanbod al vastgesteld, een huisstijl en site ontworpen, belastingdienst info ingewonnen, boekhouding mogelijkheden bekeken, mijn mond-op-mond-reclame gestart, etc. Alleen nu nog ontslag nemen
Met citaat reageren