Los bericht bekijken
  #6  
Oud 21 november 2006, 14:52
MvE MvE is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 44
Standaard Re: Help deze grafisch vomgever!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appelblauwzeegroen Bekijk bericht
Ik vroeg me voornamelijk af wat bijvoorbeeld goede betrouwbare sites zijn, of anderen daar ervaring mee hebben, of het rechtstreeks benaderen per mail bijvoorbeeld beter werkt. Of juist een advertentie plaatsen.
Rechtstreeks per mail benaderen levert weinig op (is mijn ervaring). Maar... als er één toehapt en je kan een voet tussen de deur krijgen is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Betrouwbare sites... moeilijk. Je kunt deze een kans geven: http://www.ruwer.nl/ die bemiddelen ook voor freelancers en het zijn mensen die zelf uit de grafische wereld komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appelblauwzeegroen Bekijk bericht
Met freelance voor een bedrijf thuis werken bedoel ik meer dat je als vormgever vaak ingehuurd wordt om een dag mee te werken (op locatie) als er bijv. iemand ziek is of als er werk teveel is. Ik vroeg me af of het ook voorkomt dat je dan thuis werkt.
Als je voor bureau's gaat werken zit je meestal op locatie. Als het om een grote klus gaat kun je die vaak ook wel thuis uitwerken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appelblauwzeegroen Bekijk bericht
Ik kan me ook voorstellen dat het anders is om bij een studio te solliciteren dan je als freelancer te verkopen. Komt het niet vreemd over als je met je map aan komt zetten? Misschien zou een compilatie in een handzame map beter overkomen? (Heeft iemand daar ervaring mee?)
Altijd je portfolio meenemen! Potentiële opdrachtgevers (b.v. studio's) willen zien wat je gedaan hebt, wat je sterke punten zijn. Ik zit er zelf over te denken om mijn portfolio om te zetten naar een digitaal fotoalbum, eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat mijn map een beetje knullig overkomt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appelblauwzeegroen Bekijk bericht
Alleen nu nog ontslag nemen
Dat voelt heerlijk!
Met citaat reageren