Los bericht bekijken
  #12  
Oud 25 oktober 2007, 20:12
marcello marcello is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2007
Berichten: 17
Standaard Re: Mogelijke VAR-problemen met BV na bijna 19 jaar ondernemen?

Had al eens ergens op internet gevonden dat er slechts uit 1990 jurisprudentie zou zijn om dit alles en niets meer.

En vandaar dus al deze onduidelijke discussies op het internet: er is simpelweg geen juridisch klankbord.

Las ergens op dit forum dat u uitging van een aantal VAR standpunten om te voldoen aan ondernemerschap (3 of meer opdrachten per jaar etc.)
Maar die standpunten zijn eenzijdig opgesteld.

Het zijn waarschijnlijk vele duizenden ondernemers die ergens zwemmen in het niemandsland, voor wat betreft het voldoen aan de keurige VAR voorwaarden.

En ja ik heb gelezen over allerlei constructies van (zeer) kleine ondernemers die zich hebben aangesloten bij wat bedrijfjes, zodat je geen VAR meer nodig hebt en dergelijke.
De vraag is in hoeverre dat juridisch stand houdt en wat de kosten dan wel niet zijn.

We hebben hier in Nederland te maken met schijnbare tegenstellingen:
Enerzijds moedigt de politiek ondernemerschap aan , aan de andere kant is het diezelfde overheid die gebaat is aan inkomsten van allerlei sociale premies, immers die schatkist moet gevuld worden. Ik denk niet dat de overheid blij zal zijn als er in Nederland zo'n kleine 2 miljoen ondernemers rondlopen


Vandaar dat ik deze thread maar eens heb geinitierd.