Los bericht bekijken
  #13  
Oud 25 oktober 2007, 21:16
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Mogelijke VAR-problemen met BV na bijna 19 jaar ondernemen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcello Bekijk bericht
Had al eens ergens op internet gevonden dat er slechts uit 1990 jurisprudentie zou zijn om dit alles en niets meer.
Ik kan je niet volgen. De VAR is in 200X geïntroduceerd. Daar kan dus geen jurisprudentie over zijn uit 1990. En "VAR" op rechtspraak.nl levert allerlei jurisprudentie op, dus die is er tegenwoordig wel degelijk.

Citaat:
Las ergens op dit forum dat u uitging van een aantal VAR standpunten om te voldoen aan ondernemerschap (3 of meer opdrachten per jaar etc.)
Maar die standpunten zijn eenzijdig opgesteld.
Het is geen harde regel. De beslisboom van de belastingdienst is strikt genomen onbekend. Maar dat je vanaf 3 opdrachtgevers veilig zit is algemeen bekend.

Citaat:
Het zijn waarschijnlijk vele duizenden ondernemers die ergens zwemmen in het niemandsland, voor wat betreft het voldoen aan de keurige VAR voorwaarden.
De vraag is of dat ondernemers zijn. Ik kan me er best iets bij voorstellen dat iemand die een jaar of langer fulltime bij één opdrachtgever werkt voor de sociale zekerheid niet als ondernemer wordt gezien. Ergens moet toch een grens liggen, anders zou iedereen zich ondernemer kunnen noemen.


Citaat:
aan de andere kant is het diezelfde overheid die gebaat is aan inkomsten van allerlei sociale premies, immers die schatkist moet gevuld worden.
Ik denk niet dat dat de reden is. Wel dat de werknemersverzekeringen gebaseerd zijn op collectieve (lees: verplichte) solidariteit.
__________________
René