Los bericht bekijken
  #7  
Oud 26 augustus 2009, 14:39
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: 1 onderneming, meerdere handelsnamen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LampjeNL Bekijk bericht
Ik begrijp je ook wel met die knipoog, haha. Ik vraag ook wel om meningen, maar ook tips hoe ik het zou moeten/kunnen doen. Bij bizner wil ik in eerste instantie niet, omdat daar geen iDeal mogelijkheid bij is (in ieder geval; nog niet). Dat vind ik toch wel jammer. Morgen zal ik even langst de bank gaan, om te vragen hoe ik het kan doen. Want volgens mij betaal ik daar per rekening.
Dan kwam het op mij misschien wat ongelukkig over. Maar goed, we begrijpen elkaar iig

Klopt, heeft nog geen iDEAL. Iets wat ik zelf ook wel jammer vind, maar heb eigenlijk voor zakelijk ook nog nooit iets met iDEAL hoeven te betalen. Voor m'n webshop heb ik een mollie account en gebruik ik via hun iDEAL (komt me nu ook veel beter uit, want via een bank is het voor maar een paar transacties per maand veel duurder).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LampjeNL Bekijk bericht
Overigens kan je ook 1 boekhouding hebben met meerdere handelsnamen natuurlijk.
Zo heb ik het inderdaad ook. Ik geloof dat (dat heb ik ze gevraagd iig, weet niet of dat standaard gebeurd) het dan in aparte grootboeken gezet wordt.

--

Maar een overkoepelende naam kan zeker wel. Ik heb daar zelf een tijd terug de handelsnaam 'Famire' voor vastgelegd. Heb dat bij de bank niet verandert omdat overschrijvingen toch op m'n privé-naam gebeuren, maar wellicht dat ik dat in de toekomst toch nog doe.

Ik denk dat het ook voornamelijk ligt aan hoe je je bedrijf in de toekomst ziet. Ik heb in mijn achterhoofd gehouden dat ik in de toekomst misschien mijn handelsnamen in aparte BV's wil overzetten en daarom hou ik ook nu alles al zo gescheiden mogelijk (hoef ik daar - mocht het zo ver zijn - niet aan te wennen straks). Daarnaast krijg je per handelsnaam ook een beter overzicht of het goed loopt of niet.

Maar als zo'n BV-structuur je niet trekt en je vind het niet zo belangrijk dat alles gescheiden is, dan kun je toch makkelijk alles via 1 rekening doen?
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren