Los bericht bekijken
  #2  
Oud 2 maart 2007, 12:38
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Adverteren in de Gouden Gids?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan Bekijk bericht
Hallo iedereen,

ik ben bezocht door medewerkers van de Gouden Gids internet.

Zij hebben mij ingelicht over de mogelijkheid om mijn bedrijfsnaam hoger op de lijst te krijgen wanneer potentiële opdrachtgevers zoeken. En je krijgt de mogelijkheid om een kleine presentatie erbij te zetten met of zonder een logo.

Het klonk heel interessant, maar is behoorlijk prijzig voor een startende freelancer (variërend van €62,- tot €107,- / maand).

Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe pakte dat uit? Leidt het daadwerkelijk tot nieuwe opdrachtgevers?

Gr., Arjan
Dag Arjan,

Volgens mij is het onderwerp hier al verschillende keren voorbij gekomen, dus mocht je nog verder willen spitten, kijk dan even in de archieven.

Wat betreft je vraag: ik weet van verschillende mensen dat ze een vermelding hebben in de goudengids, het ligt er echter helemaal wat hun doelgroep is hoe effectief zo'n advertentie is. Over het algemeen is het voor tektsschrijvers niet zo'n superactie: voorbeeldje: iemand geadverteerde met het woord tekstschrijver, volkomen logisch als je dat bent, ware het niet dat de enige reactie die hij kreeg van twee studentes was die dachten dat hij songteksten voor liedjes schreef... Zelf heb ik nog nooit in de Gouden Gids gestaan, maar wel in specifieke bladen. Dat leverde me uiteindelijk alleen maar reacties van verkopers van reclameruimte voor weer andere bladen op.....

Het is hier al vaker gezegd en ik kan het alleen maar beamen, maar mi. de beste manier om jezelf in de kijkert te spelen is gaan netwerken.

En wat betreft je zichtbaarheid op het internet: zorg dat anderen over je (werk) schrijven, begin een weblog en reageer, als je kunt helpen, regelmatig op berichtjes in forums als deze
Dat kost je voornamelijk tijd en niet zoveel geld, maar levert je wel heel veel op buiten het doel jezelf in de kijkert te spelen: je leert er ook nog eens heel erg veel van. Niet alleen doordat je veel leest over de ervaringen van anderen, maar ook omdat het je op een milde manier dwingt je eigen gedachten op een rij te zetten.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren