Discussie: Feedback website
Los bericht bekijken
  #13  
Oud 22 april 2009, 08:48
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: feedback website

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyonesse Bekijk bericht
Ik mijn eigen site hier even opgegeven en wat bleek: ik kreeg nog best veel punten.
Maar serieus: wat houdt dit in lekentaal in voor de werking van een website - in dit geval de mijne? Ik heb er nl. nog nooit klachten over gehad, althans niet van "menselijke gebruikers".

Groeten, Renée
Als je website aan de standaarden voldoet kun je er meer zeker van zijn dat je website correct wordt weergegeven in meerdere browsers. Daarnaast is je website gebruiksvriendelijker.
Als de code van de website semantisch is wordt deze over het algemeen ook beter geïndexeerd door zoekmachines (er is dan namelijk zo min mogelijk code, waardoor de belangrijke delen een groter deel zijn van je website).

De validator van het W3C bekijkt alleen of de (x)HTML van de gegeven website valideert (dat de (x)HTML op een juiste manier is gebruikt). Dat is eigenlijk maar een deel van de hele toetsing van je website.
Er is ook een andere scan (http://www.webrichtlijnen.nl/) die een beeld geeft van de usability van de website (maar: geautomatiseerde scans geven niet altijd een accuraat beeld).

Daarnaast worden websites van de regering verplicht om uiterlijk 31 december 2010 aan de standaarden te voldoen. Ik kan me voorstellen dat de rest v/d websites daarna ook zullen volgen.
Winkels moeten ook aangepast worden voor rolstoelen ed., waarom zou je je website dan niet aanpassen zodat minder-validen deze ook goed kunnen bekijken?
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren