Los bericht bekijken
  #3  
Oud 16 juni 2006, 22:47
martijn aslander martijn aslander is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2006
Berichten: 10
Stuur een bericht via Skype™ naar martijn aslander
Standaard Re: Artikel: Betaald worden voor aanwezigheid op netwerkbijeenkomsten?

"Hoe zou de begroting van een bijeenkomst eruit zien die recht doet aan de netwerkwaarde van de deelnemers? Iemand moet het evenement bedenken en organiseren, de locatie huren, de marketing doen, dat kost allemaal tijd en geld. De mensen met netwerkkapitaal willen ook geld zien."


Ehm....

valt toch best mee? een evenement bedenken, sprekers regelen, locatie fixen, en reclame maken? ik zie het probleem niet? Als de bijeenkomst maar boeiend en inspirerend is, heb je dat volgens mij zo voor elkaar, zonder al te veel kosten....

In Noord-Nederland doe ik het al jaren zo... ik regel een gratis ruimte (er staan heeeel veel vierkante meters leeg overdag), ik vraag wat bevriende sprekers, ik sla wat koffie en koekjes en drank in, nodig mensen uit, laat het gebeuren en zet vervolgs een pot neer..... De opbrengst van de pot is om de kosten te dekken, bij winst deel je die met de bijdragers, bij verlies heb je een waardevolle investering in je netwerk gedaan....


Ik ben af en toe (en daar wordt ik voor vergoed) met een heel team op bijeenkomsten om te verbinden, maar dat wordt juist niet aangekondigd.... We leggen een soort "grid" over de bijeenkomst heen, waardoor we aantoonbaar de dynamiek kunnen veranderen en verbeteren om de interconnectiviteit tijdens de bijeenkomst te verhogen....


Ik broed nog op een leuke post over dit "Grid"

ciao!
martijn
Met citaat reageren