Los bericht bekijken
  #6  
Oud 21 september 2006, 16:19
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Opdrachten moeten jou vinden

Ik heb zelf mijn twijfels bij de weblogmanie. Waarom niet een gewone thematische website? Uiteraard met schrijfsels die vooral voor potentiële opdrachtgevers interessant / relevant zijn (en wat mij betreft wat minder de "blik in mijn leven"-benadering van je Volkskrant-weblog).

Je zou bijvoorbeeld uitleg en voorbeelden kunnen geven bij verschillende methoden om dingen visueel inzichtelijk te maken:
  • het grote klein weergeven
  • het kleine groot weergeven
  • 3-D doorsnedes van ruimtelijke systemen
  • fasen/stadia/cycli naast elkaar zetten
  • vereenvoudigen/selecteren/modelleren
  • zaken die niet zichtbaar zijn (em golven buiten het zichtbare licht, subatomaire deeltjes en processen, geluid, ...) zichtbaar maken
  • ...
Je zou ook achtergrondinformatie kunnen geven over de totstandkoming. Over research die je doet, samenwerking en interviews met wetenschappers/technici/experts, didactische evaluatie, kwaliteitscontrole...

En misschien achtergrondinformatie over hoe en waarom visuele informatie in het brein van de ontvanger bijdraagt aan het ontstaan van inzicht.

Zoiets is leuk om te lezen (warm gevoel), brengt lezers op ideeën t.a.v. visualisatiemogelijkheden van eigen zaken en leidt ze onvermijdelijk naar jou als ze zelf zo'n visualisatie willen laten maken.

Je zou bepaalde artikelen die zich daarvoor lenen kunnen aanbieden aan vaktijdschriften/weblogs voor vormgevers/ontwerpers (die jou misschien ooit als onderaannemer willen inschakelen), wetenschapsjournalisten (die jou inschakelen of tippen bij hun redactie) en voorlichters.
__________________
René
Met citaat reageren