Discussie: Graag feedback op website Waterspiegel
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 29 maart 2008, 10:54
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Nieuwe site- feedback gevraagd

Hoi Ditta, leuk dat je feedback vraagt! Vind ik altijd een positieve stap en teken van professionaliteit!

Ik heb even snel naar je website gekeken. Niet alles uitvoerig, maar ik zal je mijn eerste indruk geven.
Als ik het goed begrijp dan is je voornaamste bedrijfsactiviteit 'coachen' van mensen (zelfstandig ondernemers?). En je ziet het gegeven dat je zelf de overstap van loondienst naar zelfstandig ondernemer hebt gemaakt als toegevoegde waarde aan je coach-zijn. Heb ik het zo goed verwoord?

Wat me opvalt is dat je heel veel over je eigen proces vertelt, en maar heel weinig over wat je nu daadwerkelijk doet als bedrijf. Je home-page vertelt jouw proces, niet jouw bedrijfsactiviteiten. Vanuit een potentiele klant bezien is dat niet handig, want ik ga naar jouw website om te kijken wat je doet, wat je kan en wat je expertise is.
De pagina "Achtergrond van de Waterspiegel" vertelt me eigenlijk nog het meest en vind ik beter geschikt als homepage.
Ik snap dat het in jouw ervaring een grote rol speelt dat je een aantal dingen hebt meegemaakt en dat je die ten goede gebruikt in je coachingswerkzaamheden. Maar ik als klant wil dat allemaal niet weten zeg maar...
Heb je al eens gewerkt aan een elevatorspitch? Dat concretiseert heel erg wat jij doet en jij voor staat. Dat uitgangspunt zou ik terug laten komen op je homepage en je gehele website.
Ik zou de teksten schrijven vanuit het nu: wie je nu bent, wat je nu hebt te bieden - hoe je daar bent gekomen, die info zou je eventueel bij een "achtergrondspagina" kunnen zetten.

Ik zou verder helemaal niets zeggen over hoe goed of slecht het je is gegaan de afgelopen anderhalf jaar. Vooral de slechtere periode(s), niet doen! Ik begrijp dat je hier heel open instapt en waarschijnlijk een drempel weg wil nemen of wat dan ook. Maar mensen willen zaken doen met een succesvol bedrijf/persoon. Als je het al zou noemen, dan veel minder expliciet en veel meer met hoe je toch succesvol bent gebleven. Nu lijkt het alsof je nog in die dip zit en dringend om klanten verlegen zit. Sorry als dit hard is; het is uiteraard opbouwend bedoelt!

Tot slot moet je je teksten nog even na laten kijken op interpunctie en spelfouten, want er zitten nog een paar foutjes in.

Ik zie helemaal jouw goede intenties en ik denk dat je als coach ook zuiver bezig bent, dat straalt jouw website zeker uit, dus als je dat kan behouden - graag! Maar ik zou een wat andere insteek kiezen.
Ik vind de naam overigens erg leuk gekozen.

[edit] De pagina waar ik op uitkom als ik www.waterspiegel.nl type is een van de pagina's van je weblog! Niet de homepagina. Dit zet me nogal op het verkeerde been - zie verhaal hierboven. Dan nog even snel: je echte homepage is te summier, zet hier wat je doet en waar je voor staat. Ik wil niet verder klikken om erachter te komen wat je eigenlijk doet. De andere opmerkingen blijven staan; ook in je weblog zou ik (but that's me) terughoudend zijn over slechte tijden.
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren