Los bericht bekijken
  #1  
Oud 23 mei 2012, 13:40
emeinema emeinema is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 34
Standaard 2013: Auto van de zaak? Woon- Werkverkeer?

Dag allemaal,

Mijn auto staat op de zaak en ik rijd minder dan 500 Km per jaar. Kortom, erg gunstig voor de bijtelling....Tot op heden! Want vanaf 01-01-2013 zou het woon-werkverkeer als 'privé' worden aangemerkt en dus al snel uitmonden in meer dan 500 Km per jaar.

Nu mijn vraag: Is de heen- en terugreis van een ZZP'er naar een klant wel woon-werkverkeer? Volgens de belastingdienst is 'woon-werkverkeer' als volgt gedefinieerd:

"Met woon-werkverkeer bedoelen wij het heen en weer reizen van de woon- of verblijfplaats naar een vaste werkplaats. Heeft uw werknemer een arbeidsovereenkomst waarin geen vast werkadres staat? Dan gelden alle reizen van de woon- of verblijfplaats naar een bedrijfsadres van u als woon-werkverkeer. Hieronder valt ook het af en toe reizen van de woon- of verblijfplaats naar het bedrijfsadres om daar bijvoorbeeld materialen op te halen.
Reizen van en naar andere plaatsen dan de hiervoor bedoelde vaste werkplaats of het bedrijfsadres gelden niet als woon-werkverkeer. Als bijvoorbeeld een bouwvakker of een onderhoudsmonteur reist naar de bouwplaats of het adres van een klant, dan is dat geen woon-werkverkeer."

http://www.belastingdienst.nl/wps/wc...on_werkverkeer

Ik ben meer dan benieuwd naar jullie visie.

Met vriendelijke groeten,

Edo
Met citaat reageren