Discussie: Inkomstenbelasting welke uren voor startersaftrek moet je meenemen?
Los bericht bekijken
  #5  
Oud 5 oktober 2010, 22:02
elifecoach elifecoach is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2010
Berichten: 4
Stuur een bericht via MSN naar elifecoach Stuur een bericht via Skype™ naar elifecoach
Standaard

ja dat dacht ik ook ik dacht als ik beter in mijn vak wil worden en een b usinesscoach opleiding volg ik voor het urencriterium in aanmerking kom. Ik heb nog eens gebelt en ze blijven bij hun standpunt.
Een bakker die een bakkers opleiding doet, een slager die een slagersopleiding doet allemaal redelijke argumenten. Ik ga nog eens bellen!
En de kwaliteitsmanagmentopleiding is toch ook ten goede van de kwaliteit van mijn diensten?? Of ben ik nou verkeerd bezig? Het is toch ook een investering in je bedrijf? En als de kwaliteit beter wordt krijg je meer klanten en zo maak je meer winst? Ik zie het niet als indirecte uren maar als directe bijdrage.
Ik neem de studie uren gewoon mee en als puntje bij paaltje kom ga ik me verdedigen. Nee heb je , ja kun je krijgen.

ik vond deze uitspraak, ik denk dat ik kans maak. ;(
4.2. Studiekosten worden bij de bepaling van de fiscale winst in aanmerking genomen indien zij op grond van zakelijke overwegingen zijn gemaakt. Volgens HR 10 februari 1960 (BNB 1960/79) is geen sprake van bedrijfs- of beroepskosten als het gaat om kosten van scholing die ertoe leiden dat de ondernemer zich een belangrijk grotere vakkennis verwerft en de studie aldus trekt tot een duurzame verbetering van de persoonlijke uitrusting.

Beslissing

Het Hof:
- verklaart het beroep gegrond;
- vernietigt de uitspraken;
- vermindert de aanslag inkomstenbelasting/premieheffing voor het jaar 2000 tot een berekend naar een belastbaar inkomen van ? 27.446;
- vermindert de aanslag inkomstenbelasting/premieheffing voor het jaar 2001 tot een berekend naar een belastbaar inkomen van € 9.878;
- vernietigt de aanslag in de premie arbeidsongeschiktheidsverzekering zelfstandigen voor het jaar 2001;
- gelast de inspecteur het gestorte griffierecht ad € 31 aan belanghebbende te vergoeden, en;
- veroordeelt de inspecteur in de proceskosten van belanghebbende tot een beloop van € 25 en wijst de Staat aan dit bedrag aan belanghebbende te voldoen.
__________________
"elifecoach" Dennis Rudolf Devid-Olivieira
website; http://www.headdress-coaching.nl
Met citaat reageren