Los bericht bekijken
  #1  
Oud 18 augustus 2009, 19:45
MLWebdesign MLWebdesign is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 16
Standaard Kvknr als schijfster? en de inkomsten dan?

Ik bied een totaalpakket aan mensen die een website nodig hebben.
Het ontwerp, de webhosting, programmering, logo/huisstijl ontwerp, drukwerk, copywriting, kortom het hele pakket.

Nu wil ik voor prive (huisdieren) een boekje schrijven, en deze in eigen beheer uitgeven. Het betreft een informatie boekje.
Maar nu hoor ik van verschillende kanten dat je een kvk nummer nodig hebt om een ISBN nummer te krijgen voor het boek (zodat het in de boekhandel te verkrijgen is) Nu is dit geen pre voor mij (ik wil het boekje eerst gewoon via mijn prive website verkopen), maar stel dat ik later alsnog via boekhandels wil gaan werken. Dan heb ik het wel nodig.

Nu heb ik zakelijk wel een kamer van koophandel nummer en daarop staat dus mijn bedrijfsnaam, met de diensten die ik aanbied.
Hier staat onder andere fotografie in, terwijl ik hier nog niet actief mee ben.
Als ik dit nu uitbreid met schrijven.
Kan ik dan die kvk nummer opgeven bij de ISBN?

En hoe zit het met de boekjes die ik verkoop voor pak 'm beet 10 euro per stuk. Moet ik een factuur sturen onder mijn bedrijfsnaam met het boekje mee, en moet er dan ook btw over verrekend worden?

Of moet ik gewoon alles lekker prive houden, geen ISBN nummer nemen, en gewoon zo het geld in ontvangst nemen of laten overboeken en geen factuur of btw rekenen?
Want mensen zullen het mij ook wel eens gewoon zo gaan betalen, zonder dat er een overboeking op bankrekening bij komt kijken.

Hoe doe ik dit dan met de inkomstenbelasting?
Nou ja ik zit dus met genoeg vragen, ik wil dus geen problemen krijgen aangezien alles net zo lekker loopt zakelijk.

ps: het is eenmalig dat ik een boek uitbreng, maar hoop dit boek wel jarenlang uit te kunnen brengen.
Met citaat reageren