Los bericht bekijken
  #7  
Oud 19 augustus 2009, 09:27
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Kvknr als schijfster? en de inkomsten dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MLWebdesign Bekijk bericht
Ik start voor dit ene boek niet een eigen uitgeverij, maar ik doe werkelijk alles zelf aan het boek, of met behulp van vrienden/kennissen.
Grafische kant, het redigeren enz..

Het enigste wat ik daadwerkelijk betaald uit besteed is het drukwerk.
dus er komt geen POD of hoe ze dat ook maar noemen aan te pas.

Alle kosten zijn voor mezelf, en alle winst is voor mezelf. Geen belachelijke %tjes die schrijver uiteindelijk er zelf maar aan over houd, want op die manier is er nooit winst uit te behalen.

Ik verkoop het niet via de site van mijn bedrijf.
Dit is strikt gescheiden.

Alleen het loopt een beetje door elkaar. Ik weet niet of het gaat lopen, misschien haal ik alleen de drukkosten er maar uit, en houd het dan op.
Maar misschien verdien ik er ook wel een paar tientjes aan. Ik heb werkelijk geen idee.

Dus het idee:

Ik schrijf een boek over mijn hobby, dit boek verkoop ik op mijn website over mijn hobby. Op mijn zakelijke website komt helemaal niets hierover op te staan.

Ook word het boek gewoon zo verkocht, iemand die bij mij dieren komt afhalen, kan ook zo'n boekje afnemen. dus die betaalt contant.

Trouwens: Als ik alles prive ga doen, maar uiteindelijk wel alles opgeef aan de belastingdienst, moeten ze dan ook facturen zien oid?
Als je het helemaal privé doet, dan heb je geen KvK nummer oid nodig, dan kun je geen kosten aftrekken en dan hoef je geen winst bij te tellen bij de winst van je onderneming. Alles wat je binnenkrijgt moet je dus wel opgeven bij je 'Resultaat uit overige werkzaamheden' en hier hoeven geen facturen voor overlegd te worden. Wél betwijfel ik of je dan mag zeggen: 'Het drukken etc. kost me €100,- en ik verkoop voor €200,-, dus ik geef maar €100,- op bij de Belastingdienst.' Volgens mij (maar dat kan ik fout hebben) moet je dan gewoon de volledige €200,- opgeven.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren