Los bericht bekijken
  #1  
Oud 31 december 2012, 13:32
Ellen Ellen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 18
Standaard Ervaringen met Uniforce

Hallo allemaal,

Onlangs kreeg ik het dringende advies eens te kijken naar het "Uniforce" concept omdat er volgend jaar (2013/2014) toch echt veel wijzigingen zullen gaan komen in de VAR en ik vaak langdurige opdrachten doe. Ik werk als datawarehouse ontwikkelaar voor banken en dat zijn geen dingen die je in een maand of wat in elkaar zet. Gemiddeld is een opdracht minstens twee jaar. Het VAR criterium 'drie werkgevers in het jaar' haal ik dus niet elk jaar. Nu weet ik dat het slechts één van de criteria is, maar toch...
(Veel reclame maak ik ook niet, want ik kan niet meer werk aannemen dan ik nu doe! )

Vandaar dat ik nu serieus kijk naar "Uniforce", deze mensen bieden aan dat je een BV opricht waarin zij het recht hebben om je te ontslaan en daarmee heb je een (door de belastingdienst goedgekeurde) constructie waardoor de VAR en alle daarmee samenhangende zaken niet meer nodig zijn. Terwijl je wel volledig zelfstandig blijft.

Klinkt goed, maar kost natuurlijk wel geld. En is het wel goed? Ik lees wisselende ervaringen op internet.
Zijn hier mensen die ervaring hiermee hebben? En zijn er misschien alternatieven? Heb je Uniforce wel nodig? Of kun je gewoon zelf (met een partner) een BV oprichten die hetzelfde effect heeft?

Ik heb op Lancelots al wat discussies gevonden, maar die zijn allemaal van een aantal jaar geleden. Hopelijk is er iemand met wat recentere ervaring!

Groeten,

Ellen de Ridder
Met citaat reageren