Los bericht bekijken
  #1  
Oud 25 september 2012, 13:41
Earlik Earlik is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 7
Standaard Freelance sales-marketing assistentie voor zzp'ers, eenmanszaken, kleine bedrijven?

Hallo allemaal,

in het verleden heb ik hier wel eens bruikbare informatie opgedaan.

Als mensen mij kennen en weten wat ik doe, zeggen ze vaak, waarom begin je niet voor jezelf.

In het kort: Ik heb een sales georienteerde fulltime baan. +10 jaar verkoop binnendienst ervaring en voornamelijk gericht op koude B-B acquisitie (telefonisch, beurs,afspraken) maar raakvlakken met marketing (mailings opzetten, actieplan etc etc).

Ik merk vaak dat er heel veel zzp'ers, eenmanszaken, kleine bedrijven zijn die barsten van productkennis maar dit niet hands-on weten om te zetten in leads. Vaak is er geen plan, geen communicatie met de klant of weet men zelfs niet wie de klant is en wat de doelgroep is. Het klantenbestand loopt leeg, concurrentie is hevig en dan valt de omzet terug. Vakk is men dan al wat te laat en worden er adhoc beslissingen genomen. Er is geen basis zeg maar.

Mijn vraag:

Hands-on verkoopassistentie voor zzp'ers, eenmanszaken, kleine bedrijven, is dat levensvatbaar als freelancer?

Denk aan echte ondersteunende taken: klanten en leads nabellen,mailings opzetten+versturen,3 mnd /6mnd actieplanning maken etc etc

Wie kan mij advies geven over de haalbaarheid / drempels?

Alvast bedankt
Met citaat reageren