Los bericht bekijken
  #2  
Oud 17 juni 2015, 17:12
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CindyW Bekijk bericht
1) Kun/mag je fulltime als ZZP'er aan de slag terwijl je officieel nog in loondienst bent of moet dat in een andere vorm?
Strikt genomen kun je dan tegen een relatiebeding o.i.d. in het contract met je huidige werkgever lopen. Maar ik kan me niet goed voorstellen dat je werkgever daarin in deze situatie nog geďnteresseerd is.

Verder is het moeilijk hard te maken dat je de uren tijdens de laatste 6 maanden van je dienstverband aan je onderneming hebt besteed. En dus kun je ze misschien niet meetellen voor het urencriterium, waardoor je aftrekposten misloopt. Maar dat hoeft je niet te verhinderen om te starten.

Citaat:
2) Zo ja, kun je in deze situatie in aanmerking komen voor een VAR-WUO en de vele aftrekposten of alleen voor een VAR-ROW en veel minder aftrekpoten (startersaftrek, zelfstandigenaftrek etc)?
Een VAR-WUO wordt waarschijnlijk gewoon verstrekt, als je aan de voorwaarden voldoet.

Ik zou niet te veel op dit soort onbeduidende hindernisjes letten. Belangrijker is een gezonde freelancepraktijk opbouwen en voldoende klanten vinden.
__________________
René
Met citaat reageren