Discussie: Even voorstellen (pitch) Krek. en Copytaria
Los bericht bekijken
  #14  
Oud 22 november 2009, 18:52
Krek. Krek. is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2009
Berichten: 5
Standaard Re: Krek. en Copytaria

@Adine: Een plafondbudget stellen kan op Copytaria eventueel ook, als de opdrachtgever vermoed dat het niet erg veel is en teleurstellingen achteraf wil voorkomen.

@Ramon: ik begrijp dat je je niet kunt veroorloven een slechte tekst te krijgen. Maar dat risico loop je altijd als je voor het eerst met een nieuwe leverancier werkt. Inderdaad kan een goede portfolio dit deels ondervangen. Ik denk ook na over manieren om het mogelijk te maken dat schrijvers zich beter profileren op Copytaria. Bijvoorbeeld door ze elk een eigen presentatiepagina te geven, waar ze eventueel ook voorbeelden van eerder geschreven klussen kunnen plaatsen.

Citaat:
Ik wil niet gezien worden als iemand die totaal geen goede waarde kan plakken op een geleverde tekst.
Dat heeft dus vooral met angst te maken. We zijn het niet gewend om zelf achteraf te mogen bepalen wat een goede prijs is. En zijn bang te weinig of teveel te betalen. We willen niet gierig gevonden worden, maar ook niet te veel betalen.

Aan de andere kant kun je zelf neem ik aan wel inschatten wat jouw klant voor de tekst van een site wil betalen. Dat zou je dus ook als leidraad kunnen nemen. 15% eraf en klaar is Kees.

Overigens is de schrijver slechts in allereerste instantie anoniem. Zodra iemand je opdracht geaccepteerd heeft, kun je natuurlijk gewoon gegevens uitwisselen. Ik wil alleen voorkomen dat schrijvers Copytaria gaan gebruiken als pure promotiesite. Om hun naam weer eens ergens in een lijstje te hebben.

In aanvang wilde ik het helemaal aftimmeren, maar ook ik heb besloten het los te laten en te gaan werken op basis van vertrouwen en de meerwaarde van Copytaria.
__________________
Goede teksten schrijven is makkelijker als je denkt.
Krek. Copy & ConceptCopytaria Pay What You Want
Met citaat reageren