Los bericht bekijken
  #4  
Oud 28 juli 2009, 21:16
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Hoe smtp instellen om e-mail te verzenden met laptop op locatie?

Wij bieden geen SMTP service aan. Dit hoeft overigens geen problemen voor u op te leveren, want u kunt gewoon de uitgaande SMTP mail server van uw internetprovider gebruiken.
>> Hebben ze ook een punt, 2 van 4 webhosts waar ik bij zit bieden dit aan, eentje standaard in het pakket. De ander op aanvraag. Op beiden was een andere poort dan 25 mogelijk.
Je zou het nogmaals kunnen vragen, zoals hierboven aangegeven werkt poort 2525 hier erg goed ( orange/online, planet en alice/telfort staan het toe).


Waarom SMTP bestaat en waarom de SMTP van mijn provider niet werkt als ik internet van een andere provider tijdelijk gebruik snap ik wel. Waarom hij een om een wachtwoord vraagt als ik dan de SMTP invul van die andere provider snap ik niet...
>> Ik vermoed dat je ISP waar je je op dat moment bevindt alle SMTP verkeer naar zichzelf toetrekt en/OF alle poort 25 verkeer.
Oftewel ik vermoed dat je dus op de server van die ISP aan het inloggen bent ook al heb je gezegd in je config dat je naar een andere SMTP moet gaan.

Probeer eens een telnet? Dan kun je zien wat de responses zijn.
Met citaat reageren