Los bericht bekijken
  #10  
Oud 27 augustus 2008, 15:09
Mark Sluymers's schermafbeelding
Mark Sluymers Mark Sluymers is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 51
Standaard Re: Netwerksites revisited: Hyves als businessnetwerk?

Ik ben het met Remy eens.

De groepshyves stellen in de regel niet veel voor. Het lid worden van deze groepen is veelal een statement. De zakelijke profijt hiervan zal minimaal zijn, maar het kan wel een onderdeel van je online identiteit zijn; kijk, ik ben freelancer!

Ik zie Hyves ook meer als een vriendensite. Ik onderhoud contacten met vrienden die ik weinig zie of spreek. Toch kijk ik altijd met een schuin oog naar de uitstraling van mijn profiel. Ik wil niet dat potentiële opdrachtgevers mij gaan googelen en allerlei rare berichten op mijn profiel vinden. Dus in dat geval is zo'n Hyvesprofiel maar hinderlijk en gaat er wel wat tijd in zitten. Aan de andere kant kun je er leuke contacten opdoen die - net als op de hockeyclub of iets dergelijks - in eerste instantie misschien niets opleveren, maar wel van pas kunnen komen. Ik denk dat hier ook wel een generatieverschil is op te merken; de jonge generatie die met dit soort profielensites zijn opgegroeid zullen hier meer profijt uit trekken dan de oudere generatie die er ver van weg blijft.

Ik denk dat het zinloos is alleen voor je praktijk een Hyvesprofiel te starten. Je moet het vrijblijvender zien, denk ik.
Met citaat reageren