Discussie: SEO Copywriting
Los bericht bekijken
  #2  
Oud 3 juni 2007, 23:09
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: SEO Copywriting

Ik schrijf SEO-teksten en ik doe SEO-bewerking van teksten van niet-SEO-bewuste tekstschrijvers. Dat houdt in de praktijk in:
  1. Globaal weten hoe zoekmachines werken en wat voor soort algoritmen ze hanteren (bijvoorbeeld: Latent Semantic Indexing).
  2. Onderzoeken waar mensen op zoeken (keyword research).
  3. Link-baits bedenken: onderwerpen / teksten / titels / invalshoeken / benaderingen waarnaar andere websites geneigd zijn meer te linken.
  4. Teksten structureren en opsplitsen in deelonderwerpen, bijvoorbeeld in een theme pyramid.
  5. Hyperlinks aanbrengen tussen de tekstdelen (primair voor de lezer, secundair met het oog op SEO).
  6. Synoniemen, alternatieve schrijfwijzen, samenstellingen, alternatieve formuleringen etc. toevoegen of juist elimineren. Bijvoorbeeld om bepaalde veelgebruikte zoekwoorden met een redelijke frequentie in je tekst te krijgen, of om bepaalde zoekfrasen in hyperlinks te krijgen.
Dat zijn naar mijn mening de dingen die je moet weten en kunnen om je SEO-bewust tekstschrijver of copywriter te mogen noemen. Nee, de doorsnee tekstschrijver of copywriter met ruim voldoende gezond verstand kan dit niet, is mijn ervaring. Dit is echt een stukje extra vakkennis en know-how van de internetwereld.

Het staat overigens los van Adwords. Adwords-advertenties komt neer op zoekfrase-bewust ultra-short-copywriten.
__________________
René
Met citaat reageren