Los bericht bekijken
  #7  
Oud 1 juni 2008, 14:09
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Urenregistratie - mag ik deze uren klokken?

Als ik een (semi-)vriendendienst doe of anderszins iets doe voor bijvoorbeeld het algemeen belang (waar dan toevallig ook zakelijk nog iets interessants inzit, zoals bijvoorbeeld in jouw geval het opbouwen van je portfolio), dan schaar ik het voor mezelf onder òf "leergeld" (investeren met het oog op een toekomstige (meer)opbrengst) òf "sponsoring". In mijn urenregistratie gebruik ik vanzelfsprekend iets gebruikelijker termen, maar 't komt wel op hetzelfde neer.

Je zou in zulke gevallen ook een factuur kunnen uitschrijven en daarop een korting vermelden. Voor mijn part van 100%. Werkt ook heel aardig de andere kant op: het is ook wel eens goed als mensen weten wat ze daadwerkelijk van je gekregen hebben. Zo voorkom je situaties dat mensen denken dat ze jou wel weer iets kunnen vragen, want bij jou kost het toch niks of weinig.

Je voelt zelf wel wanneer het een èchte vriendendienst is - als je geen zelfstandige was geweest had je het ook wel gedaan en tussen vrienden speelt geld immers geen rol - of één van bovengenoemde situaties.

Groetjes, Renée
Met citaat reageren