Los bericht bekijken
  #6  
Oud 25 november 2011, 14:55
ekerskes ekerskes is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 november 2011
Berichten: 3
Standaard

Quote: Waarom doe je dit dan niet zelf ook gewoon?

Aan de ene kan heb je gelijk, maar aan de andere kant werken grote bedrijven waar de meest uitdagende en ook best betaalde klussen liggen niet rechtstreeks met freelancers (ZZP-er). Ik heb door de crisis afgelopen x zelfs een wurgcontract moeten tekenen om mijn kop boven water te houden. Ik stoor me hieraan maar soms heb je het gewoon niet voor het zeggen. De meeste moeite heb ik met de regel 3 opdrachtgevers. Ik heb wel 10 opdrachtgevers alleen niet in de juiste verhouding. Dat is soms moeilijk als je een leuke verhuis klus van Data centers heb. Dit duurt wel ff. Er moeten gewoon duidelijk regels komen die ook de ZZP-er gaat beschermen en ja de ZZP-er moet zijn best doen om echt als ondernemer gezien te worden dus ook zelf reclame maken om toch klussen te krijgen. Maar omdat wat ik al gezegd had de meest beste en goed betaalde klussen lopen via bemiddelaars hebben zij nu zeker ook een bepaalde macht. Hopelijk doet dit kabinet hier nog wat aan. Ik ben bang van niet omdat een wetsaanvraag blijft hangen in de eerste kamer (al een aantal jaar)
Met citaat reageren