Los bericht bekijken
  #14  
Oud 29 december 2006, 19:32
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: DTP versus Grafische opleiding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandy Bekijk bericht
Nee ik kan niet overweg met het de Adobe pakketten, ik ben aan het overwegen om deze in een korte cursus van 4 tot 5 weken op het Sint Lucas College te volgen. Dus een cursus Photoshop, Indesign & Illustrator ... Maar dat is toch niet hetzelfde als een volledige opleiding? Maar dan kun je toch niet al als een DTP-er aan de slag .... losse cursussen maken je toch nog geen DTP-er ??
Het ligt er maar net aan wat je wilt. Veel mensen die erg goed zijn in grafische vormgeving of DTP hebben er nooit een officiele opleiding in gedaan. Ik kan me voorstellen dat je, voor je zelfvertrouwen, zo'n opleiding wilt volgen, maar met op eigen houtje kennis en vaardigheid ontwikkelen is niks mis.

Zo leer ik b.v. vaak een nieuwe applicatie of techniek door een opdracht aan te nemen waarmee ik met die applicatie of techniek moet werken. En ik heb geen offciele opleiding in de kunsten of DTP. Tijdens mijn werk als webdeveloper (jaren geleden) heb ik eens een cursus Photoshop gedaan... toen bleek dat ik eigenlijk alles wat daar voorbij kwam zelf al onder de knie had gekregen door het gewoon te doen. Dat is daarna nog een keer gebeurd waarna ik maar tot de beslissing ben gekomen om het altijd zelf te leren.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen: als dit echt is wat je wilt kun je natuurlijk zorgen dat je er komt door het gewoon te gaan doen. Een losse cursus kan daarbij juist wel helpen, maar vooral eigenlijk om voor jezelf te bepalen dat dit het echt is. En... als je goed en gedreven bent kom je van zelf boven drijven.

Bepaal dus eerst wat je ermee wilt bereiken, kijk wat je zelf al kunt doen, en ga dan gewoon aan de slag.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren