Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 maart 2008, 14:47
accelent communicatie accelent communicatie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 12
Standaard opdrachtgever laat je werk controleren door andere partij

ik heb de opdracht een communicatieplan te schrijven voor een bedrijf.

Dit was mijn eerste opdracht en daarbij zijn een aantal zaken misgegaan:
- te weinig uren 60 uur voor maken plan
- te weinig overleg met odprachtgever
- vooraf onvoldoende bepaald waar het resultaat aan moet voldoen.


Nu heb ik op een gegeven moment een conceptplan ingeleverd. Daar kreeg ik uiteraard feedback op. Terwijl ik dat aan het verwerken ben krijg ik de mededeling dat de opdrachtgever nog eens 'goed naar het plan gekeken heeft' en nog meer feedback heeft. Daar in een goed gesprek over gepraat.
Nu ga ik aan de gang met de aantekeningen van de opdrachtgever en zie bij nader inzien dat eigenlijk mijn halve aanpak van het plan op de schop moet.

Ergo, ik zie dat er in twee handschriften op mijn plan is geschreven. Een van de opdrachtgever en een van ....? Ja wie, ik weet dat mijn opdrachtgever veel contacten heeft. het zou best iemand van een pr of communicatiebureau kunnen zijn. alhoewel ik veel kan leren van de feedback voel ik me ook een beetje 'belazerd'. Hij huurt mij in voor een tarief van 60 euro per uur en laat het eindproduct vervolgens nakijken door iemand die wrs 120 euro per uur vraagt.

wat vinden jullie hiervan?

Ik ga het gewoon vragen en open kaart spelen. Ik ben van plan om het plan zo af te leveren als hij wil ook als mij dat meer uur kost, maar dit steekt toch een beetje. Wat zouden jullie doen????????????????
Met citaat reageren