Discussie: Copyright Software
Los bericht bekijken
  #4  
Oud 18 juni 2009, 17:14
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Copyright Software

ik weet niet precies wat het probleem is, uit jou mail zou ik meerdere mogelijke problemen kunnen afleiden, maar ik kan me voorstellen dat je klant bang is niet meer bij de broncode te kunnen als jij geen leverancier meer bent. Voor dit soort situaties zou een escrow*-overeenkomst uitkomst kunnen bieden. Je spreekt over een uitgebreid softwarepakket wat voor het bedrijf van esentieel belang kan zijn om daar beschikking over te hebben.

stukje info van de site:
Citaat:
Software Escrow is interessant voor alle bedrijven en instanties die bedrijfskritische software gebruiken, dat wil zeggen software die belangrijk is voor de continuïeit. Enkele voorbeelden zijn: maatwerksoftware, exceptionele software en software die worden ingehuurd van derden (SaaS Escrow). De intellectuele-eigendomsrechten van de producten blijven onverkort bij de leverancier.
*) gekozen link is van een partij waar ik als controller van een softwarebedrijf mee heb gewerkt. maar vooral gekozen omdat het de strekking van een escrow beschrijft. via google zijn vele (geschikte) partijen te vinden
Met citaat reageren