Los bericht bekijken
  #19  
Oud 25 juni 2008, 09:22
jdv jdv is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2008
Berichten: 10
Standaard Re: Brutale vraag, illegale software

Het is inderdaad niet netjes, maar ze zullen heus niet morgen op de stoep staan als jij nog een paar weken werkt met een illegale versie.
En als je wel van plan bent om op korte termijn het legale pakket aan te schaffen, wat houdt je dan tegen om zolang jij het geld niet hebt het op de illegale manier op te lossen?

Natuurlijk loop je dan wel risico om gepakt te worden en "smoesjes" als "mijn auto was kapot en ik zou over 6 weken het pakket gaan kopen" helpen dan zeker niet! En wat ik ervan gehoord heb zijn de boetes die je kunt krijgen niet mals! Maar die zouden afhankelijk zijn van het geld wat je illegaal verdient hebt met de software?
Dat is dus aan jezelf of je het risico wilt lopen of niet.

Ook al begin je niet op de juiste manier, toch zou ik er voor zorgen dat ik zo snel mogelijk een legale licentie op de plank heb liggen.

Er is een goedkopere manier om aan het nieuwste pakket te komen. Bij een paar adresjes kan je een oude versie kopen (7 ofzo) en daarbij een upgrade naar CS3. Dat scheeltje je zo een paar honderd euro volgens mij.

Ik weet trouwens van een paar grotere reclame/webdesign bedrijven dat ze ook niet beschikken over legale software van o.a. de adobe paketten.
Wat mij betreft mogen zulke bedrijven eerst aangepakt worden, voordat ze de kleine, pas beginnende zelfstandigen aan gaan pakken.
Met citaat reageren