Los bericht bekijken
  #9  
Oud 14 september 2006, 14:18
Conk's schermafbeelding
Conk Conk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2006
Berichten: 17
Standaard Re: Licenties van software; hoe zit dat??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
zit alleen nog met het dilemma dat op de opleiding alles op Mac wordt gedaan(ook huiswerk dus) en ik zelf over een pentium 4 pc beschik, waar ik eigenlijk toch wel op wil gaan werken.... volgens mij gaan steeds meer grafische bedrijven over op de windows versies ..toch?
De software werkt hetzelfde, dus het onder de knie krijgen van de programma's zal vergelijkbaar zijn. Het systeem (Windows of Mac) waarop je werkt heeft ook geen invloed op het leren vormgeven/ontwerpen, creativiteit staat daar gewoon los van.

Ikzelf werk op een Windows computer en de meeste drukkerijen hebben vaak Mac en Windows in huis. Ik heb nog geen enkel probleem ervaren met de uitwisseling van bestanden, dus ik zie hier eigenlijk weinig tot geen obstakels.

Als je thuis (Windows) je huiswerk maakt en het bijvoorbeeld op cd zet en vervolgens op school (Mac) wilt bekijken, dan is het wel belangrijk dat de gebruikte lettertypen ook aanwezig zijn op de ander computer. Ook dien je alle gelinkte bestanden op de cd te zetten (bijv. bij een Indesignbestand).
Maar ik loop op de zaken vooruit, dit zullen ze je t.z.t. allemaal wel uitleggen.
__________________

Debby van Dongen

www.conk.nl
Met citaat reageren