Los bericht bekijken
  #5  
Oud 15 december 2006, 08:41
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Zakelijk internetabonnement of niet

Ik zet de stap en kies voor een zakelijk abonnement internet+bellen van KPN (ja, een hele gok). Dat betekent dat ik moet kunnen aantonen dat het gebruik ervan zakelijk is. Tot voor kort betaalde ik vaste internet en telecomkosten allemaal prive en dan moet je steeds het zakelijke deel daaruit halen en als kosten opvoeren. Aangezien het grootste deel van het gebruik zakelijk is, kan ik het dus beter omdraaien: zakelijk opvoeren en alleen het kleine beetje privegebruik er uit verwijderen.

Het verschil zakelijk/consument zorgt bij veel bedrijven voor een verschil in benadering van de klant. Vaak is er bij de 'zakelijke afdeling' een ander telefoonnummer, betere bereikbaarheid, beter opgeleide servicemedewerkers.
Zo kan je ook bij Dell kiezen voor bv. kleine ondernemingen. Je hebt dan een accountmanager (nuja, iemand met een naam) en je kunt gebruik maken van betere helpdeskfuncties (24/7). Wat belangrijk is in die situatie is dat de medewerker beter begrijpt dat je ook 24/7 afhankelijk bent van je laptop of PC en dat scheelt veel moeizame discussies.

Op deze manier heb ik de afgelopen twee jaar bijna alle diensten die ik (eerst als consument, maar nu ook) zakelijk gebruik, op de zaak gezet. Dat scheelt vaak veel frustratie. Nu nog even afwachten hoe KPN mijn aanvraag afwikkelt.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren