Los bericht bekijken
  #2  
Oud 14 februari 2008, 00:04
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Overheidsregels: waar heb jij het meeste last van?

Heel eerlijk gezegd....heb ik de indruk dat het soms meer tijd kost om te klagen over regeltjes dan het uitvoeren ervan werkelijk kost. Het lijkt misschien soms veel maar in de praktijk (en ik doe alles zelf) vind ik het wel meevallen. Natuurlijk is het makkelijker als je niet ieder jaar weer opnieuw een VAR moet aanvragen (in de parktijk hooguit 3 minuten werk) en je urenregistratie bij moeten houden (nog geen minuut per dag). Die AOV's... ach, ik vind de premie best acceptabel als je niet voor een topdekking gaat maar voor een basisdekking. En die zwangerschapsuitkering.... een kind krijgen is een eigen keuze (als het mee zit en dat gun ik iedereen). Een zzp'er is naar mijn idee zelfstandig genoeg om ook dit zelf te kunnen regelen.
En wat betreft die kosten voor werkruimte thuis ben ik op zich wel met je eens (heb er ook last van gehad voordat ik een kantoor aan huis bouwde) maar denk je eens in hoeveel kosten er zouden worden afgetrokken door bijvoorbeeld de vele gastouders die aan huis werken. En dat moeten we toch uiteindelijk met zijn allen betalen. Tegenover het feit dat je geen kosten voor werkruimte thuis mag aftrekken staat weer dat je geen (reis)kosten maakt om op je kantoor te komen.
Persoonlijk vind ik het ondernemersklimaat in Nederland nog niet zo slecht. Sommige dingen moet je (na even wennen) maar gewoon accepteren (en ook wel eens om lachen) dat maakt het leven een stuk draaglijker.
Met citaat reageren