Los bericht bekijken
  #3  
Oud 31 oktober 2007, 17:01
linda's schermafbeelding
linda linda is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2006
Berichten: 11
Stuur een bericht via Skype™ naar linda
Standaard Re: Marktonderzoek voor magazine: hoe pak ik dat aan?

Arend, ik hoop dat je kunt begrijpen dat ik geen details kan en wil geven over de kern van het magazine. Er is 1 feit wat boven alle gegevens uitsteekt en dat is dat dit magazine nog niet bestaat. Of het uniek genoeg is en de exacte beschrijving van de doelgroep zal juist uit dat onderzoek moeten blijken. Natuurlijk heb ik wel al vrij nauwkeurig voor mijzelf bepaald wie mijn doelgroep is, maar uit dat onderzoek zal moeten blijken of ik deze doelgroep moet verbreden of juist moet laten krimpen.

Ik besef me terdege dat de markt voor tijdschriften erg beperkt is en juist daarom wil ik zo goed mogelijk bekijken of het concept levensvatbaar is. Dit is echter een bladformule die ik ruim 5 jaar geleden opgezet heb en waar ik nog steeds heilig in geloof -en gelukkig velen met mij- én waar ik door zeer waardevolle ontwikkelingen betreffende het onderwerp van het magazine alleen nog maar meer enthousiast over kan raken.

Nogmaals excuses voor het 'vage' karakter; ik hoop nog steeds dat er alsnog antwoord op mijn vraag komt; Waar vind ik een goed marktonderzoeksbureau en waar moet ik op letten bij het beoordelen van een offerte?

Groeten en bij voorbaat dank!

Linda
Met citaat reageren