Los bericht bekijken
  #3  
Oud 19 augustus 2008, 12:43
Qwerner's schermafbeelding
Qwerner Qwerner is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2007
Berichten: 48
Stuur een bericht via MSN naar Qwerner
Standaard Re: VUR: Verklaring Uniforce Reigstratie, nieuwe arbeidsvorm voor freelancers

Hier intussen wat informatie gevonden... [dode link verwijderd, forumbeheerder]

Zover ik het begrijp, komt het er hier op neer dat Uniforce voor jou een BV opricht (declarabele uren BV), ingeschreven als detacheringsburo, waarmee je jezelf detacheert bij je klant, en waarvan Uniforce 20% van de aandelen bezit.
Hiermee komt je dus in dienst van je eigen BV, waarbij er tevens een gezagverhouding is, zodat je gewoon als werknemer kan worden verzekerd.

Voor deze opzet betaal je dan 185,- Euro (of 260,- met boekhouder) per maand.

Feitelijk is dit concept dus vergelijkbaar met een VAR-DGA, met bijkomend voordeel dat je eigenlijk werknemer bent, en dus recht hebt op een sociaal vangnet.

Leuk concept, zeker als je beseft dat je met een vrijwillige verzekering van het UWV al gauw een veelvoud van dit bedrag aan premie betaalt, maar ik vraag me toch af wat de juridische consequenties zijn als je 20% eigenaarschap van je onderneming op naam van een ander zet.

Zeker voor mensen in mijn branche (interim management) een aardig concept met het oog op langlopende fulltime opdrachten.

Ben benieuwd wat anderen hiervan vinden, en welke voor- en nadelen jullie hier in zien.

mvg

Werner
Met citaat reageren